Ładowanie
×

Kwietne samochody promują Festiwal Kwiatów

Były już zielony pociąg i kwietne lotnisko. Nadszedł czas na kwietne samochody. Udekorowane przez najlepszych florystów w kraju pojazdy opuściły najpiękniejszy, polski zamek i wyruszyły na promocyjną wyprawę. XXXIV Festiwal Kwiatów i Sztuki w Zamku Książ w Wałbrzychu odbędzie się w tym roku w dniach od 1 do 5 maja. Będzie to wyjątkowa podróż przez kraje Europy oraz kwiatowe aranżacje inspirowane 20 rocznicą wstąpienia Polski do Unii Europejskiej

-Festiwalową podróż zaczęliśmy od Wrocławia, gdzie odwiedziliśmy jednego z koordynatorów Festiwalu, Macieja Krzusa z Mistrzowskiej Szkoły Florystyki. Maciej stworzył dekorację na kwietne auto i wspólnie z naszym partnerem czyli dolnośląskim Urzędem Marszałkowskim wyruszyliśmy na wrocławski rynek, gdzie spotkaliśmy się z bardzo miłym przyjęciem mieszkańców stolicy Dolnego Śląska. Przechodniom wręczyliśmy kwiaty oraz opowiedzieliśmy o atrakcjach jakie czekają podczas tegorocznego festiwalu – relacjonuje wrocławska wyprawę, szefowa książańskiego marketingu, Kamila Świerczyńska.

Kwietne auto, które wyjechało na wrocławskie ulice to w rzeczywistości, należący do Damiana Barnasia przepiękny Garbus Aubergine, wyprodukowany w zaledwie 3300 egzemplarzach.
Kolejne kwietny samochód można było spotkać 17 kwietnia na ulicach Pszczyny, będącej od 2014 roku miastem partnerskim Wałbrzych. Kwiatową aranżację pojazdu przygotował kolejny z festiwalowych koordynatorów florystów, czyli pochodzący ze Śląska Tomasz Maxa Kuczyński. Z Górnego Śląska pochodzą także Zygmunt Sieradzan oraz Katarzyna Rduch z międzynarodowego Instytutu Florystycznego.
-Tomasz, Zygmunt i Katarzyna udekorowali znanego z filmów z Louisem de Funes, eleganckiego Citroena od AutoMat i wyruszyliśmy na spotkanie z mieszkańcami Pszczyny. Na pszczyńskim rynku wręczyliśmy kwiaty oraz opowiedzieliśmy o atrakcjach jakie czekają w Książu. To nie koniec naszej podróży! – dodaje Kamila Świerczyńska.

Kolejne kwietne auto będzie można spotkać w najbliższą niedzielę (21 kwietnia) w Rybniku. Kwiatową dekorację auta przygotuje reprezentująca Stowarzyszenie Florystów Polskich Marta Kondzielnik z Pszczyny.
Szczegóły dotyczące festiwalu można znaleźć na stronie: www.ksiaz.walbrzych.pl oraz www.festiwalkwiatow.pl