Wałbrzyski Budżet Obywatelski 2025 – znamy harmonogram
Budżet Obywatelski Wałbrzycha, zwany również partycypacyjnym, jest demokratycznym procesem, w ramach którego mieszkańcy współdecydują o wydatkach publicznych w mieście w perspektywie kolejnego roku budżetowego. W skrócie oznacza to, że: mieszkańcy zgłaszają propozycje projektów do budżetu, które następnie są analizowane pod kątem możliwości realizacji; propozycje projektów, które pomyślnie przeszły weryfikację poddaje się pod powszechne i bezpośrednie głosowanie; w efekcie, najwyżej ocenione lub najczęściej wskazywane propozycje projektów przeznacza się do realizacji – wpisując je do budżetu.
HARMONOGRAM
15 marca – 12 kwietnia 2024 r. Przeprowadzenie kampanii informacyjnej
15 kwietnia – 31 maja 2024 r. Zgłaszanie projektów zadań do budżetu obywatelskiego
3 czerwca – 15 lipca 2024 r. Ocena formalna i merytoryczna projektów zadań
16 lipca – 30 sierpnia 2024 r. Analiza projektów przez Zespół Opiniujący, Rozpatrzenie odwołań przez Zespół Odwoławczy
1 – 30 września 2024 r. Głosowanie nad projektami zadań
do 15 października 2024 r. Ogłoszenie wyników
do 31 października 2024 r. Zgłoszenie zadań do projektu uchwały budżetowej na rok 2025
Share this content:
Opublikuj komentarz