Rekord biletu Explore Wałbrzych
Zainteresowanie biletem „Explore Wałbrzych” osiągnęło w tym roku kolejny rekord. To wspólny bilet do największych atrakcji turystycznych miasta: Zamku Książ, Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia, Palmiarni oraz Muzeum Porcelany. Jest w atrakcyjnej, niższej cenie i obowiązuje przez 12 miesięcy.
Do końca listopada 2023 roku sprzedano rekordową ilość takich biletów – 10544. Dla porównania w latach 2022 i 2021 było to odpowiednio 8870 i 6616, a w roku 2020 w którym świat zmagał się z pandemią coronavirusa tylko 3540. Explore Wałbrzych – wspólny bilet do wałbrzyskich instytucji kultury istnieje od siedmiu lat. Cztery lata temu do Zamku Książ, Palmiarni i Starej Kopalni dołączyło Muzeum Porcelany. Celem wprowadzenia biletu było zachęcenie turystów do zwiedzenia większej ilości atrakcji.
– Akcja Explore Wałbrzych stałą się ważnym elementem ruchu turystycznego w naszym mieście. Ta wspólna inicjatywa jest coraz bardziej popularna. Pewnie na początku nie było to łatwe. To pewnie kwestia promocji i przełamywania stereotypów. Dzisiaj 10 tys. sprzedanych biletów oznacza, że realnie 10 tys. razy ktoś podjął decyzję, by zapłacić trochę więcej, a w sumie mniej, żeby pójść do różnych instytucji, a nie tylko do Zamku Książ. – mówi prezydent Wałbrzycha, Roman Szełemej.
– Mogę powiedzieć, że z punktu widzenia marketingowego to była jedna z najlepszych decyzji, jakie Muzeum Porcelany podjęło. Wszyscy goście, którzy być może nie dotarliby do nas, trafili do nas dzięki temu biletowi. Bilet Explore przekłada się mniej więcej na 20% sprzedanych biletów. – mówi dyrektor Muzeum Porcelany, Jacek Drejer.
– Bilet Explore Wałbrzych cieszy się bardzo dużą popularnością wśród turystów. W Starej Kopalni są inne proporcje niż w Muzeum Porcelany, ale wynika to z liczny turystów, która rok rocznie jest większa. To oczywiście nas cieszy. – mówi dyrektor Starej Kopalni, Jan Jędrasik.
– Wynik jest rekordowy na skalę krajową. W zeszłym roku to było 8 tys. biletów. Dzisiaj mamy już prawie 11 tys. Znaczna zwyżka. Jeśli chodzi o tego typu ofertę, to jesteśmy jednym z liderów w Polsce. Mamy ponad 20% więcej turystów, którzy skorzystali z tej oferty niż w ubiegłym roku. To pokazuje, że turystyka w mieście ma się jak najlepiej. – mówi prezes Zamku Książ, Anna Żabska.
Share this content:
Opublikuj komentarz